reklama

Drogy u mladistvých, v našom okolí...

Som tínedžerka. Obyčajná tínedžerka dnešnej doby. Navštevujem prvý ročník strednej školy, gymnázium. Denne sa stretávam s mnohými spolužiakmi, chlapcami, dievčatami v mojom veku, ale aj o čosi mladšími či staršími žiakmi. Avšak nie raz som si všimla mladých ľudí na ulici, v bare, na koncerte, v parkoch, ale aj v škole, v trošku „inom“ stave. Správali sa, akoby podnapito, ale v skutočnosti to bol iný stav. Stav spôsobený drogami. Vlastne ani neviem či to nazvať drogami alebo skrátka tým ich „čadom“....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Títo ľudia, si myslia aký je svet pre nich krásny, keď sú v „inom“ stave. Aký je dokonalý. Avšak nie raz som si položila otázku, prečo? Prečo si nevedia užívať život aj bez nejakých omamných látok?

Mám medzi takými ľuďmi aj svojich priateľov. Niekoľkokrát som sa im snažila pomôcť, no márne. Akoby tam kdesi končila hranica priateľstva a nastupovala hranica nevedomostí. Takýto ľudia totiž nechcú prijať vašu pomoc. A to ani keď ste ich priateľom. Myslia si, že sú tí najvyšší a že im nik predsa pomáhať nebude. Vraj to nepotrebujú. Vraj vedia, čo robia. Častejšími obeťami sú však chlapci. Mnohí z nich, nechali svoje dievčatá alebo ich zatiahli do tej krutej hry tiež.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V decembri minulého roka som sa rozprávala s chlapcom, ktorý kedysi medzi takýchto ľudí patril. A viete čo mi povedal? Že by sa do starých čias už nikdy nechcel vrátiť. Opisoval mi, ako vyzeral jeho deň kedysi,a ako vyzerá teraz. A priznám sa Vám, že sa mi tlačili slzy do očí, keď som počúvala aký bol smutný pri pomyslení na staré časy. Pretože tie dni, vyzerali otrasne! Každé ráno sa skoro ráno prebudil a premýšľal, odkiaľ by mohol zohnať peniaze na dávku. Často sa stala riešením aj záložňa, bolo jedno odkiaľ peniaze zoženie len ich potreboval mať! Keď zohnal svoje vytúžené peniaze, potreboval si ešte zohnať svoju dávku od nejakého známeho, poprípade z nejakého obchodu s týmto "príslušenstvom." Potom čakal na vytúženú hodinku, kedy mohol dávku sfajčiť. Ďalej nasledovali stavy, ktoré trvali 2 až 5 hodín... Niekoľko rokov zabital takýmto vypĺňaním času, avšak vo svojich 17 rokoch si uvedomil, že mu to za to nestojí. Nemal dievča a mal len „feťáckych priateľov.“ Nechal to a uvedomil si, o čom je vlastne život. A ešte niečo mi povedal. Viete vlastne, prečo si viacerí mladí takto vypĺňajú voľný čas? Pretože nevedia, ako ho inak zabiť. Nemá im ho kto, čo vypĺňať. A preto si ho potrebujú vyplniť sami, aj keď nie najlepším spôsobom. Vraj by som však neverila, aký má dnes pre neho život zmysel. Už sa skladá z ozajstných priateľov a pravidelnej dochádzky do školy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Otázkou však ešte zostáva, ako by sa dalo zabrániť, strácať takto čas, mladým ľúďom? Prečo sa preto robí tak málo? Myslím, že ani jeden z rodičov týchto maloletých, by nebol nadšený, keby tušil, čo jeho syn, dcéra práve robí. Pretože rodičia týchto detí vedia len klamstvá typu: "idem vonku s kamarátom, idem si posedieť do pubu." Ale nik v skutočnosti nevie kde sú a ako trávia čas. Avšak mňa ako ich priateľku, spolužiačku, kamarátku to trápi. Pretože viem čo robia, ako sa stretajú a čo tínedžerov v okolí mňa v dnešnej dobe v skutočnosti zaujíma...

Nikola Javorská

Nikola Javorská

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentkou prvého ročníka na Gymnáziu J.C.Hronského. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu